RODO / Polityka prywatności

1. Administrator danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych („RODO”), informujemy, że:

  • Administratorem Państwa danych osobowych jest Izba Lekarsko-Weterynaryjna we Wrocławiu (dalej: „Administrator” lub „ILW”), z siedzibą we Wrocławiu, przy ul. Sienkiewicza 34a lok. 10, 50-335 Wrocław.
  • Kontakt z Administratorem możliwy jest za pośrednictwem poczty tradycyjnej (adres j.w.), a także mailowo pod adresem biuro@dilwet.pl lub telefonicznie pod numerem 71 322 03 45.
  • W sprawach związanych z ochroną danych osobowych mogą się Państwo kontaktować bezpośrednio z Administratorem lub z wyznaczonym Inspektorem Ochrony Danych, pod powyższymi danymi kontaktowymi. Bezpośredni kontakt do Inspektora Ochrony Danych: abi@vp.pl

2. Cele i podstawy prawne przetwarzania

Państwa dane osobowe przetwarzane są przez Administratora w następujących celach:

  1. Realizacja ustawowych zadań i obowiązków Izby Lekarsko-Weterynaryjnej – w oparciu o:
    • art. 6 ust. 1 lit. c RODO (wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze) oraz
    • art. 6 ust. 1 lit. e RODO (realizacja zadań w interesie publicznym lub wykonywanie władzy publicznej powierzonej Administratorowi).
  2. Komunikacja i obsługa korespondencji – w oparciu o:
    • art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek prawny) – w szczególności gdy komunikacja wynika z przepisów prawa, oraz
    • art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora) – np. w celu sprawnej obsługi zapytań i udzielenia odpowiedzi.
  3. Rozpatrywanie skarg, wniosków i zgłoszeń – w oparciu o:
    • art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek prawny),
    • art. 6 ust. 1 lit. e RODO (zadanie realizowane w interesie publicznym).
  4. Prowadzenie dokumentacji i archiwizacja – w oparciu o przepisy m.in. ustawy o zawodzie lekarza weterynarii i izbach lekarsko-weterynaryjnych oraz przepisów o narodowym zasobie archiwalnym, tj.:
    • art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek prawny),
    • art. 6 ust. 1 lit. e RODO (zadanie realizowane w interesie publicznym).
  5. Marketing i promocja działań Izby – w oparciu o:
    • art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora), np. prowadzenie strony internetowej ILW, zamieszczanie informacji o bieżących wydarzeniach, szkoleniach itp.
    • Ewentualnie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda), jeśli przepisy szczególne tego wymagają (np. zgoda na newsletter).

W przypadku, gdy w jakimś celu konieczne jest pozyskanie od Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), zostaną Państwo o tym odrębnie poinformowani w momencie zbierania danych.


3. Odbiorcy danych

Państwa dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom podmiotów:

  • Organom i instytucjom publicznym uprawnionym do otrzymania danych na podstawie przepisów prawa (np. sądom, organom administracji publicznej, organom ścigania).
  • Podmiotom przetwarzającym dane w imieniu Administratora (tzw. procesorzy), m.in. dostawcom usług IT, firmom hostingowym, z którymi współpracuje ILW, pod warunkiem zawarcia z nimi umów powierzenia przetwarzania danych (zgodnie z art. 28 RODO).
  • Podmiotom świadczącym usługi doradcze, audytowe, konsultingowe lub prawnicze na rzecz ILW, wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji usług zgodnie z przepisami prawa oraz zawartymi umowami.

Administrator nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich (poza obszar EOG) ani do organizacji międzynarodowych, chyba że wynika to z przepisów prawa lub odrębnej zgody udzielonej przez osobę, której dane dotyczą.


4. Okres przechowywania danych

Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane, tj.:

  • przez czas określony przepisami prawa (np. ustawy o zawodzie lekarza weterynarii i izbach lekarsko-weterynaryjnych, ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach),
  • przez czas wymagany do dochodzenia lub obrony roszczeń (jeśli to konieczne z uwagi na prawnie uzasadnione interesy Administratora),
  • do momentu wycofania zgody – w zakresie przetwarzania, które odbywa się na podstawie udzielonej zgody.

Po upływie tych okresów dane zostaną usunięte bądź zanonimizowane.


5. Prawa osób, których dane dotyczą

Zgodnie z RODO przysługują Państwu następujące prawa:

  1. Prawo dostępu do danych (art. 15 RODO) – mogą Państwo uzyskać od nas informację, czy przetwarzamy Państwa dane osobowe, a jeżeli tak – uzyskać do nich dostęp i otrzymać ich kopię.
  2. Prawo sprostowania danych (art. 16 RODO) – w przypadku gdy dane są nieaktualne, niekompletne lub nieprawidłowe.
  3. Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”, art. 17 RODO) – jeżeli nie ma podstaw do dalszego przetwarzania danych lub zostały one zebrane w sposób niezgodny z prawem.
  4. Prawo do ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO) – w określonych sytuacjach (np. kwestionowanie prawidłowości danych, wniesienie sprzeciwu).
  5. Prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO) – jeśli przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany na podstawie zgody lub w celu wykonania umowy.
  6. Prawo do sprzeciwu (art. 21 RODO) – jeżeli przetwarzamy dane w oparciu o uzasadniony interes Administratora lub w celach marketingowych.
  7. Prawo do cofnięcia zgody (art. 7 ust. 3 RODO) – w odniesieniu do tych operacji przetwarzania, które odbywają się na podstawie udzielonej przez Państwa zgody; cofnięcie zgody nie wpływa na legalność przetwarzania danych przed jej cofnięciem.
  8. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (art. 77 RODO) – w Polsce jest to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

W celu realizacji w/w praw prosimy o kontakt z Administratorem (dane w pkt 1).


6. Wymóg podania danych osobowych

Podanie przez Państwa danych osobowych może być:

  • wymogiem ustawowym – w sytuacji, gdy przetwarzanie danych wynika z przepisów prawa (np. ustawa o zawodzie lekarza weterynarii i izbach lekarsko-weterynaryjnych),
  • wymogiem umownym – jeżeli podanie danych jest niezbędne do zawarcia lub realizacji umowy,
  • dobrowolne – w niektórych przypadkach (np. zapisy do newslettera, udział w konkursach organizowanych przez ILW) podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do skorzystania z danej usługi lub wzięcia udziału w danym przedsięwzięciu.

Brak podania danych w wymaganym zakresie może skutkować niemożnością realizacji określonych celów (np. brak możliwości realizacji zadań wobec członka Izby, udzielenia odpowiedzi na zapytanie, itp.).


7. Zautomatyzowane przetwarzanie i profilowanie

Administrator, co do zasady, nie podejmuje decyzji w sposób wyłącznie zautomatyzowany (w tym profilowania) wywołujących wobec Państwa skutki prawne lub w podobny sposób istotnie wpływających na Państwa sytuację. Jeżeli jednak w przyszłości Administrator zamierzałby stosować profilowanie, zostaną Państwo o tym fakcie uprzednio poinformowani (wraz ze wskazaniem możliwości wyrażenia sprzeciwu).


8. Polityka Prywatności (w tym cookies)

W ramach niniejszej Polityki Prywatności chcemy Państwa poinformować również o zasadach korzystania z plików cookies i innych technologii śledzących na stronie internetowej ILW:

  1. Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez stronę internetową i zapisywane na urządzeniu końcowym Użytkownika (komputerze, smartfonie, tablecie itp.), zawierające informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania serwisu lub przydatne do optymalizacji korzystania z niego.
  2. Rodzaje plików cookies wykorzystywanych przez serwis:
    • Sesyjne (tymczasowe) – przechowywane w urządzeniu Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony lub wyłączenia przeglądarki.
    • Stałe – przechowywane w urządzeniu Użytkownika przez określony czas lub do momentu ich usunięcia przez Użytkownika.
    • Cookies własne (first-party) – ustawiane przez stronę ILW.
    • Cookies zewnętrzne (third-party) – ustawiane przez współpracujące z ILW podmioty (np. dostawców usług analitycznych).
  3. Cele stosowania plików cookies:
    • Utrzymanie sesji Użytkownika oraz prawidłowe działanie strony.
    • Analiza ruchu na stronie w celu ulepszania jej zawartości i struktury.
    • Zapewnienie bezpieczeństwa i zapobieganie nadużyciom.
    • Statystyki i analiza preferencji Użytkowników (np. za pośrednictwem usług analitycznych).
  4. Zarządzanie plikami cookies: Większość przeglądarek domyślnie akceptuje pliki cookies. Można jednak samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki, w tym całkowicie zablokować obsługę plików cookies bądź każdorazowo otrzymywać komunikat o ich wysłaniu. W takim przypadku niektóre funkcje serwisu mogą działać nieprawidłowo lub być niedostępne.
  5. Logi serwera: Serwis może zbierać informacje w tzw. logach serwera (adres IP, typ przeglądarki, system operacyjny, data i godzina wizyty itp.) w celach technicznych, statystycznych, bezpieczeństwa czy administrowania serwisem.

9. Zmiany Polityki Prywatności

Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce Prywatności, w szczególności w przypadku zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, wytycznych organów nadzorczych czy zmian funkcjonowania strony internetowej ILW. O wszelkich istotnych zmianach Użytkownicy zostaną odpowiednio poinformowani (np. poprzez informację na stronie).

Scroll to Top
Przejdź do treści